top of page

מכירים את המושג ״קולולוש״?

הדפוס משיק עם מגוון תחומים מעניינים, אחד מהם זה שיווק. אז בואו נדבר קצת על שיווק.

התקופה הזו מביאה איתה שינויים בהרגלי הצריכה. ואיתם מגיעה מגמה לדייק קהלים ולדייק מסרים.

מה זה אומר? נניח שיש לי תקציב שיווק של 1000 ש״ח. באיזו אסטרטגיה אנקוט?


1. ״קולולוש״ - בסכום הזה אני יכולה להפיק 2000 פליירים-של-בזול עם מסר שיווקי כללי, שמתאים לקהל רחב ואקראי, ולחלק אותם ב-2000 תיבות דואר אקראיות.

אווווו....

2. ״רוגטקה״ - אני יכולה להפיק 100 גלויות-של-ביוקר עם מסר שיווקי חד ומדוייק, שמתאים בדיוק לקהל היעד, ואפילו פונה לכל לקוח בשמו.

״קולולוש״ - המון ובזול, או ״רוגטקה״ - בדיוק ועם ערך

אגב, ״קולולוש״ - מילה של ילדים ירושלמים, שמתארת אקט של חלוקה מהירה והמונית של פריטים (למשל סוכריות), ע״י זריקת חופן לאוויר מעל קהל מסויים. מי שתופס - הרוויח.


טכניקת הרוגטקה כל כך מתבקשת היום. האפשרויות לפלח קהלי יעד מדוייקים הולכות ומשתכללות. איתן גם אפשרויות הדפוס - המגמה גם כאן היא לדייק - להדפיס מעט עותקים (= ריצות קצרות), להשקיע בהם קצת יותר - נייר איכותי, הדפסה איכותית, השבחות מיוחדות ופרסונליזציה, וכמובן מסר בול לפוני.


גם ברשת וגם בפרינט זה עובד מעולה לעסקים קטנים, שאחד המאפיינים הבולטים בהם, הוא הקשר הישיר ולפעמים אפילו אישי עם הלקוחות. קשר שמאפשר פנייה אישית ומדוייקת. החברות החברות המסחריות הגדולות גם מנסות, בדרכן, לייצר תחושת קירבה כזו, ונוקטות בקמפיינים שמבוססים על פנייה אישית.

יש כאן שני סוגים שונים של פנייה אישית - אבל על זה נדבר בפוסט נפרד.


הנה דוגמה שאתם בטח מכירים, לקמפיין ״פרסונליזציה״ של חברת קוקה קולה:


והנה דוגמה קטנה מעסק קטן - למתנה עסקית פרסונלית שהלקוחות הנאמנים שלי מקבלים.. מפת-עולם עם שם, ואם זו מתנת יום הולדת - אז גם תאריך לידה, שאפשר לסמן בה יעדים בהם היינו ובהם עוד נהייה.

פרסונליזציה - פנייה אישית ללקוחות בשמם

השיקול של כמות גדולה במחיר קטן, משתנה לכמות מדוייקת עם ערך מוסף. כשאנחנו משקיעים בפרינט, המטרה שלנו היא לעניין, להפתיע, לסקרן, ולהישאר קרוב קרוב ללקוח.

נדרשת כאן המון יצירתיות, היכרות עם שלל הפתרונות הקיימים, וקצת תעוזה להגמיש מערכות נוקשות לפעמים.. :)


Photo by Roseanna Smith on Unsplash

כשההשקעה מדוייקת, הגם שהיא לכאורה יותר יקרה - היא מעוררת מעורבות בקרב הלקוחות, ומניבה יחסי המרה גבוהים. לכן בסופו של דבר היא יותר משתלמת.


טוב, הפוסט הזה עשה לי חשק לסוכריה. להתראות בפעם הבאה ;)

 

הכותבת: חוה ליאל מונסונגו מתמחה בעיצוב והפקת מתנות עסקיות ייחודיות לחוויית לקוח מעולה (קיים/פוטנציאלי), להגברת מודעות-מותג, לקידום מכירות, ולאירועים וכנסים עסקיים.



מוזמנים לעקוב אחריי בפייסבוק, באינסטגרם ובלינקדאין.

Recent Posts
Archive
bottom of page