top of page

הגעתם לעיר! כדאי להכיר: הקו הכחול.

איזה כיף, הגעתם לתחתית! מכאן אפשר רק לעלות.

אז מה יש לנו כאן? יש קווים בכל מיני צבעים שמרשתים את האי הזה.

כרגע נתמקד בקו הכחול כל ימות השנה. הקו שיחבר לכם את הנקודות בצנטרום של הפיילה!



מה זה המקום הזה?!

שילוב מאוד מאוד מיוחד של מזרח ומערב, של ישן וחדש, של טעים ודוחה - יש כאן הכל מכל כל.

שורות אלה נכתבות מתוך בר צרפתי, שכולם בו מגלגלים צרפתית על הלשון, שותים בירה 1664 ולוגמים קפה צרפתי. המקום הזה מתחבא בפנייה קטנה ברחוב סואן, יושב על חצר פנימית נחמדה, ואין שום איזכור שלו בחוץ.



זמן להתקפל לקפה אחר, תיכף סוגרים פה עד הערב. וחם לי כל כך, שאני ממש חשה צורך לומר לכם, תשתדלו לא לבוא לכאן בקיץ!

הזמן האידאלי לבוא לכאן, הוא בחודשים ספטמבר עד מאי, למעט חודש-חודשיים בחורף שיש טייפונים וכדאי להימנע.


המקום הראשון שהייתי שולחת אתכם אליו, הוא המיד לבלס אסקלייטורס (Mid-Levels Escalators), שכדי להגיע אליהן יורדים בתחתנת Central. הונג קונג מאוד תלולה בשיפועים ומאוד חדה בעיקולים שלה. במקום הזה נעשה ניסיון די מוצלח להקל על השיפוע התלול ע״י בניית מערכת של דרגנועים שיישאו אתכם מעלה (אם תבואו מוקדם בבוקר, הכיוון הוא מטה). זה המרכז המרכזי, שכולל בתוכו פיננסים, מסחר, תיירות, אמנות, תרבות, מגורים ומה לא. מחירי הנדל״ן פה מרקיעי שחקים, וכל מ״ר פה מתוכנן ומנוצל היטב, כך שהכל צפוף ותוסס וחי.



עם הצפיפות והדחיסות, יש פה רמת חיים מאוד גבוהה, תמצאו כאן עשירי עולם ואת העוזרים/עוזרות שלהם, אנשים פה לרוב מתורבתים, וההתנהגות הכי לא מנומסת (לתפיסתנו, כן?) שתפגשו כאן - זה סיני יורק ברחוב.

מאוד בטוח כאן, אני אישית לא נתקלתי במקרי אלימות או בכייסים, מרגיש בטוח ללכת ברחובות ולנסוע בתחתית בכל שעה ובכל רחוב או סימטה בחלק הזה של העיר.


גם הכלבים, החתולים והמכוניות הפרטיות חיים כאן בקלאס אחר, כולם מקבלים יחס של בני בית, נקיים, מצוחצחים ומטופחים, ושמורים בפנאטיות אופיינית.



סביר שתפגשו כלבים עם אפודה ולפעמים גם נעליים, ומכוניות עם כיסוי מוגבה, שחלילה לא תירטבנה מגשם.


עוזרת מתקינה כיסוי למכונית של הבעלים שלה ביום חם עם תחזית גשומה

חתולי זבל אין בנמצא, אבל בהמון חנויות, בעיקר מסורתיות או בבעלות פרטית, תמצאו את ״חתול הבית״ מנמנם על הסחורה או שומר על הקופה.


יש כאן כמה מקומות קטנים וסודיים שאהובים עליי מאוד, ואם אתם מתכננים שהות של כמה ימים, אשלח אתכם בשמחה.

לשומרי הכשרות אפרסם פוסט נפרד על מקומות שהם ווגאן פריינדלי או צמחוניים, תור הזהב של הצמחונות והטבעונות קורה עכשיו, זה זמן המזל של שומרי הכשרות לסוגיהם.


סלט לפנים למי שלא אוכל חיות בחו״ל או בכלל. אפשר למצוא כאן גם אוכל כזה

זכרו שהדרגנועים והגשרים המחברים אותם, הם רק קו צר שעובר על צלע הר. יש המון המון דברים לראות מסביב. השוטטות ברחובות ובחנויות היא חינמית לגמרי, לפחות בעת כתיבת שורות אלה.. כך שהפונקציה העיקרית בתכנון הגיחה, היא הזמן העומד לרשותכם.


יש כאן חנויות יפהפיות, לרוב עם מיזוג מעולה וריח טוב, יש מלאאאא מקומות לאוכל, קפה, בירה, גלידה, וכל מיני משקאות מוזרים של אסיאתים. יש גם אטרקציות של תיירים - אותי אישית זה פחות מעניין, אבל לא אחסוך מכם פוסט נפרד בשביל זה ממש.


חנות קטנה ומיוחדת שיש בה גם סדנאות ליצירה בפימו

בואו נתמקד בשלושה רחובות עיקריים שהדרגנועים חוצים אותם. מצפון לדרום:

קווינ׳ס רואוד - חנויות חנויות חנויות. מותגי יוקרה, קניונים, מותגים עממיים, בתי-מרקחת ודוכני עיתונים, ובסימטאות - שווקים ובזארים.



הוליווד רואוד - רחוב מאוד שיקי, צבעוני, תוסס ומיוחד. חנויות בוטיק, בתי קפה בוטיק, מסעדות בוטיק, שוק עתיקות, גלריות אמנות. יש כאן כמה מקומות שמגישים אוכל צמחוני וטבעוני.

תמצאו כאן שני מתחמים מחודשים בשם החוק:

  1. בית המשטרה לשעבר, שהיום מאכלס סטודיואים וחנויות של אומנים מקומיים, גם כמה מסעדות ובתי קפה.

  2. טאי קוואן - מה שבעבר שימש כבית כלא, בית משפט ותחנת משטרה, והיום מאכלס... ניחשתם נכון: חנויות, בתי קפה / מסעדות / ברים וגם מרכז מידע ומיני-מוזיאון למה שהיה כאן פעם. מקום טוב לעצור לפיפי וסלפי.



האיזור השלישי שנדבר עליו, הוא הסוהו. למה הוא נקרא סוהו? כי הוא דרומית להוליווד רואוד - South Hollywood. זה אולי טיפה מבלבל לחלקנו, אז קבלו מיקום מחדש: דרום זה בעצם כשהולכים בעלייה,

צפון זה כשיורדים מטה לכיוון הים.



זה איזור המסעדות, הברים החנויות והבילויים, ואיך אפשר בלי שווקים בסימטאות. כאן יש שווקים של פירות, ירקות, חיות-מאכל, ותחפושות - יש כאן כמה חנויות ודוכנים שמתמחים בתחפושות וציוד נלווה כמו סרטים, ציוד תפירה, וקישקושים לשיער.


פירוט על כל אלה - בפוסט הבא >>>

Recent Posts
Archive
bottom of page